För att ge dig bättre service använder vi cookies. Genom att fortsätta på sidan godkänner du vår användning av cookies.

Köpvillkor

 

Du som konsument sluter ett köpeavtal med: Dorre AB med organisationsnummer 559154–1940. Godsvägen 5, 784 72 Borlänge, Sverige. Telefonnummer 0243 – 21 67 10.

DORRE följer konsumentköplagen.

För att få handla på DORRE måste du ha fyllt 18 år. Vi förbehåller oss rätten att annullera order från personer som uppgivit felaktiga personuppgifter.

Det är du som kund som är betalningsskyldig.

I och med att du handlar hos oss så godkänner du vår behandling av dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy.

I korthet kan våran integritetspolicy beskrivas på följande sätt:

  • Vi samlar bara in nödvändig information för att kunna fullgöra ditt köp hos oss.
  • Vi sparar bara den information som krävs enligt lag och för att kunna ge så bra service som möjligt.
  • Har du frågor kring dina personuppgifter kan du kontakta oss på info@dorre.se
  • Läs hela integritetspolicyn här.

Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när vi bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. Dorre har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund.

Priser

I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom EU.

Frakt

Privatperson:

Fri fraktkostnad inom Sverige vid köp över 199 kronor. Orderbelopp under 199 kronor debiteras 49 kronor i frakt.

Företagskunder:

Fri fraktkostnad inom Sverige vid köp över 5000 kr netto.

Betalningsalternativ/betalningsvillkor

Du kan betala med kort på Dorre.se - vi accepterar VISA & Mastercard. Betalning dras från ditt kort när varorna lämnar vårat lager.

Vi använder DIBS för säkra kortbetalningar. Läs mer om DIBS här: http://www.dibs.se/

Leveranser

Beställningar som görs före klockan 10.00 på helgfri vardag behandlas samma dag och levereras normalt inom 1–2 dagar inom Sverige med DHL.

Vi reserverar oss för att lagervaror blir slutsålda, och då upplyser vi kunden om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av DHL eller annan transportör till utlämningsställe eller skickas som post.

Leveransförseningar

Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.

Transport

Dorre ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

Skadade varor

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till info@dorre.se och uppge ditt ordernummer.

Ångerrätt och öppet köp

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten.

Reklamationer

Om en vara avviker från vad som följer av avtalet mellan dig och Dorre eller på annat sätt inte motsvarar den beskrivning av varan som Dorre har givit, kan varan returneras. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten. Reklamationsrätten omfattar t.ex. inte fel orsakade av normalt slitage. Reklamation till Dorre ska göras inom skälig tid efter det att felet upptäckts, dock senast inom 3 år. Dorre förbehåller sig rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand omleverans av varan och i sista hand återköp.

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss helst via e-post info@dorre.se innan du skickar något. Lägg med kvittot och ordernummer så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.  

Återbetalningar

Återbetalning sker via DIBS. Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.

Reservationer

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeure nedan.

Skydd av personuppgifter

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt GDPR har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta oss på info@dorre.se i såna fall.

Ej uthämtat paket

Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta.

Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift på 250 kr plus att du som köpare står för returfrakten.

Force Majeure

I händelse av omständigheter som står utanför Dorre AB skäliga kontroll, exempelvis vid händelse av ändrad lagstiftning, myndighetsåtgärder, strejk, blockad, sabotage, brand, översvämning, naturkatastrof, krig, terrorism eller liknande händelser ska Dorre AB förpliktelse att fullgöra köpeavtalet skjutas upp så länge omständigheten råder. Om sådan försening överstiger 2 månader har såväl du som Dorre AB rätt att häva avtalet med omedelbar verkan utan någon skyldighet att betala skadestånd.

Övrigt

Vid eventuell tvist kommer Dorre AB att följa allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och svensk lag.

Produkten har lagts i din varukorg Visa varukorgenTill kassan