Köpvillkor
Du som konsument sluter ett köpeavtal med: Dorre Home AB med organisationsnummer 559154–1940. Godsvägen 5, 784 72 Borlänge, Sverige. Telefonnummer 0243 – 21 67 10.
Dorre Home följer konsumentköplagen.
För att få handla på Dorre måste du ha fyllt 18 år. Vi förbehåller oss rätten att annullera order från personer som uppgivit felaktiga personuppgifter.
Det är du som kund som är betalningsskyldig.
I och med att du handlar hos oss så godkänner du vår behandling av dina personuppgifter enligt vår integritetspolicy.
I korthet kan våran integritetspolicy beskrivas på följande sätt:
- Vi samlar bara in nödvändig information för att kunna fullgöra ditt köp hos oss.
- Vi sparar bara den information som krävs enligt lag och för att kunna ge så bra service som möjligt.
- Har du frågor kring dina personuppgifter kan du kontakta oss på info@dorre.se
Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när vi bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. Dorre har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund.
Priser
I priserna (SEK) ingår moms med 25 % för beställningar inom EU.
Frakt
Privatperson:
Fri fraktkostnad inom Sverige vid köp över 249 kronor. Orderbelopp under 249 kronor debiteras 49 kronor i frakt.
Danmark, Finland, Tyskland, Tjeckien, Estland, Lettland och Polen: 79 SEK i fraktkostnad
Företagskunder:
Fri fraktkostnad inom Sverige vid köp över 5000 kr netto.
Betalningsalternativ/betalningsvillkor
Vi erbjuder olika betalningsalternativ på Dorre.se. Bland annat; Visa, Mastercard, American Express, Apple Pay, Google Pay, osv. Du kan även betala via Klarna och deras checkout.
Betalning genomförs när varorna lämnar vårat lager. Vid kortbetalning blir beloppet reservat tills transaktionen genomförts.
Allt i SEK.
Vi använder Shopify Payments för säkra kortbetalningar. Läs mer på www.shopify.com
Slut i lager?
Vi reserverar oss för att lagervaror blir slutsålda eller att webbshopen visar felaktigt lagersaldo. Då upplyser vi kunden om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager.
Leveranser
Beställningar som görs före klockan 10.00 på helgfri vardag behandlas samma dag och levereras normalt inom 1–2 dagar inom Sverige. Vi använder PostNord & DHL för leveranser inom Sverige till utlämningsställe. I vissa fall bedömer vi att leveransen kan skickas som brev, då använder vi Postnord.
Leveransförseningar
Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.
Transport
Dorre ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.
Skadade varor
När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara? Påpeka detta direkt på utlämningsstället och dokumentera med bilder. Kontakta sedan oss så snart som möjligt via e-post till info@dorre.se och uppge ditt ordernummer samt bifoga dina bilder.
Ångerrätt och öppet köp
Hos Dorre Home har du alltid som privatperson 30 dagars öppet köp. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd produkt måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Tänk på att du som kund ansvarar för transporten tillbaka till oss. Paketera produkten väl för att undvika transportskador. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för 49 kronor i returfrakt inom Sverige. För returer från Danmark och Finland debiteras 99 SEK. För returer från Tyskland, Tjeckien, Estland, Lettland och Polen debiteras 249 SEK.
Summan regleras på återbetalningen när varorna ankommit till oss.
Reklamationer
Om en vara avviker från vad som följer av avtalet mellan dig och Dorre eller på annat sätt inte motsvarar den beskrivning av varan som Dorre har givit, kan varan returneras. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten. Reklamationsrätten omfattar t.ex. inte fel orsakade av normalt slitage. Reklamation till Dorre ska göras inom skälig tid efter det att felet upptäckts, dock senast inom 3 år. Dorre förbehåller sig rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand omleverans av varan och i sista hand återköp.
Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss helst via e-post reklamation@dorre.se innan du skickar något. Lägg med kvittot och ordernummer så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.
Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.
Återbetalningar
Återbetalning sker via Shopify Payments. Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen. Eventuellt regleras returfrakt på 49 kronor beroende på returanledning.
Reservationer
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeure nedan.
Skydd av personuppgifter
I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt GDPR har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta oss på info@dorre.se i såna fall.
Ej uthämtat paket
Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta.
Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift på 250 kr plus att du som köpare står för returfrakten.
Force Majeure
I händelse av omständigheter som står utanför Dorre Home AB skäliga kontroll, exempelvis vid händelse av ändrad lagstiftning, myndighetsåtgärder, strejk, blockad, sabotage, brand, översvämning, naturkatastrof, krig, terrorism eller liknande händelser ska Dorre Home AB förpliktelse att fullgöra köpeavtalet skjutas upp så länge omständigheten råder. Om sådan försening överstiger 2 månader har såväl du som Dorre AB rätt att häva avtalet med omedelbar verkan utan någon skyldighet att betala skadestånd.
Övrigt
Vid eventuell tvist kommer Dorre Home AB att följa allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och svensk lag.